Monday 13 January 2014

:: BAGAIMANA ESP SHAKLEE MEMBANTU ANDA SIHAT BERTENAGA? ::



Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino yang tidak dapat di hasilkan oleh tubuh manusia. Satu hidangan ESP Shaklee bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur dan 12 kali ganda susu! Memang Terbaik kan ESP Shaklee ni? Jom kita berkongsi bagaimana ESP Shaklee membantu anda sihat bertenaga?


PROTEIN dan TENAGA

Protein terdiri daripada rangkaian asid amino jadi apabila ia dihadam, beratus-ratus atau beribu-ribu asid amino berada dalam sistem penghadaman kita.

Untuk menggunakan asid amino sebagai sumber tenaga, ia perlu ditukar menjadi glukosa. Glukosa diperbuat daripada karbon, hidrogen, dan oksigen. Asid amino mempunyai atom karbon, hidrogen, oksigen dan atom nitrogen. Maka atom nitrogen akan di singkirkan untuk membentuk glukosa.

Nitrogen akan diubah menjadi ammonia dan bertukar menjadi Urea. Organ hati kita akan membebaskan urea ini ke dalam aliran darah kita. Darah ini kemudian ditapis oleh buah pinggang kita dan disingkirkan melalui air kencing. Sebab itu, penting minum air yang secukupnya untuk memudahkan proses penyingkiran nitrogen dalam badan selepas mengambil ESP Shaklee.



PROTEIN dan Glisemik Index.

Karbohidrat yang memecahkan cepat mempunyai indeks glisemik tinggi (GI) manakala mereka yang mempunyai GI yang rendah memecahkan gula perlahan-lahan, melepaskan glukosa ke dalam sistem. Mengawal tahap gula dalam darah adalah penting untuk penurunan berat badan dan kesihatan jangka masa panjang. Satu Hidangan ESP Shaklee bersamaan GI = 39. ESP Shaklee sesuai untuk penghidap diabetes dengan mengawal paras gula dalam darah.



KENAPA ANDA HARUS MEMILIH ESP SHAKLEE?

Sesetengah protein soya diproses alkohol, yang bukan sahaja membuang isoflavon bermanfaat, tetapi juga mewujudkan pencemaran silang dengan bahan kimia yang digunakan untuk memprosesnya. Protein Shaklee Energizing Soy adalah untuk mengekalkan mereka isoflavon genistein kritikal & daidzein & menyediakan anda dengan keseluruhan kebaikan soya dibasuh air.

Produk ini dihasilkan daripada bukan-GMO kacang soya dengan menggunakan IPP unik (Identity Preserved Program) prosedur yang memastikan bahawa kacang soya adalah bebas daripada pendedahan kepada kacang soya yang diubahsuai secara genetik. Kawalan kualiti yang ketat dikenakan ke atas kacang soya daripada menanam untuk pengeluaran.



Jom kita berkongsi pengalaman pengguna ESP.










Berminat untuk mencuba produk SHAKLEE? Hubungi saya :
Call / SMS / Whatsapp : 0127143441
Email : efariza87@gmail.com
Add FB saya : EfarIza Mohamed ErĂ–s
Klik Like Page Celik Vitamin untuk Info dan Tips terkini



No comments:

Post a Comment