Monday 13 January 2014

:: RAHSIA KULIT CANTIK DENGAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE ::



Kolagen merupakan asas kepada kecantikan kulit. Kolagen adalah salah satu protein sokongan yang terdiri daripada 19 asid amino berfungsi dalam memastikan kulit tegang, lembap, anjal dan lembut. Dari umur 25 tahun, kulit mula hilang ciri-ciri ini secara beransur-ansur, sama seperti otot kehilangan kekuatannya, dan tulang berkurangan dengan kalsium. Semua tanda-tanda penuaan disebabkan kekurangan kolagen. Mari kita berkongsi rahsia kulit cantik dengan Collagen Powder Shaklee.


Kolagen dan Kulit

Untuk memahami kolagen, anda perlu memahami kulit anda.Kulit terdiri daripada tiga lapisan iaitu epidermis, dermis dan tisu subkutaneus (hypodermis). Lapisan paling, yang dikenali sebagai epidermis, mengawal kehilangan air daripada sel-sel dan tisu.Tanpa pelindung ini, badan dengan cepat akan menjadi kering.Di bawah epidermis terletak lapisan kedua, dermis. Dermis mengandungi saluran darah, saraf, dan folikel rambut dan protein yang dipanggil “kolagen.” Protein ini membentuk satu rangkaian gentian yang menyediakan satu rangka bagi pertumbuhan sel-sel dan saluran darah. Kolagen adalah komponen utama dermis, kolagen bertindak sebagai struktur sokongan untuk kulit. Hypodermis merupakan lapisan dalam tisu lemak dan perantara yang mengandungi saluran darah yang lebih besar dan saraf. Ia juga menjadi tuan rumah kelenjar peluh, lemak, dan sel-sel kolagen. Hypodermis ini bertanggungjawab untuk memulihara haba badan anda dan melindungi organ-organ penting dalaman anda.

Kini kita sudah memahami betapa pentingnya Kolagen untuk kecantikan kulit anda. Apabila struktur Kolagen rosak, kulit akan hilang ketegangan, kelembapan dan keanjalannya.



BAGAIMANA COLLAGEN POWDER SHAKLEE MEMBANTU ANDA MENDAPATKAN KULIT CANTIK?

1) Kolagen yang berkualiti tinggi, tulen dan diekstrak dari sisik ikan merah

2) Molekulnya ringan, jadi lebih mudah diserap ke dalam kulit untuk kesan yang lebih hebat

3) Mempunyai 7 bahan tambahan iaitu Vitamin B, Vitamin C, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak kerang-kerangan, bakteria Lactobacilus acidopilus, ekstrak Pfaffia dan elastin dari kolagen ikan. Gabungan kesemua bahan ini menyokong kecantikan dalaman dan luaran anda.

  • ekstrak biji benih Camellia japonica :Mengandungi asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat dan isofalvon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas
  • ekstrak Pfaffia : Gabungan ekstrak Pfaffia dan ekstrak biji benih Camellia japonica membantu pembentukan kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh badan untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin
  • elastin dari kolagen ikan : Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel , anjal dan tegang.
  • Vitamin B : Berfungsi dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.
  • Vitamin C: Menggalakan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit
  • Ekstrak Kekerang : Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting di dalam sintesis cecair synovial untuk membekalkan cecair kepada sendi dan menghidrat.
  • Lactobacilus acidopilus : membantu mengimbangan mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat sekaligus meningkatkan penyerapan kolagen

Collagen Powder Shaklee juga terbukti secara klinikal :-

  • Kelembapan kulit –> meningkat 90%
  • Kekasaran dan pengeringan kulit –> berkurang 75%
  • Penampilan keseluruhan –> meningkat 71%
  • Kelembutan dan kelicinan kulit –> meningkat 69%
  • Make-up yang dipakai tahan lebih lama –> meningkat 60%
  • Kanjalan, ketegangan dan elastisiti kulit –> meningkat 55%
  • Ketebalan rambut –> meningkat 54%
  • Keserian, tona dan warna kulit –> meningkat 50%
  • Garis-garis halus dan kedutan –> berkurang 18%

Jom kita berkongsi pengalaman pengguna Collagen Powder Shaklee.







Berminat untuk mencuba produk SHAKLEE? Hubungi saya :
Call / SMS / Whatsapp : 0127143441
Email : efariza87@gmail.com
Add FB saya : EfarIza Mohamed ErĂ–s
Klik Like Page Celik Vitamin untuk Info dan Tips terkini



No comments:

Post a Comment